perjantai 7. kesäkuuta 2013

Kevyttä kalustopäivitystä ja PODit

Maastopyörässä on ollut alusta saakka samat renkaat ja sain ystävälismielisen vinkin, että kannatais varmaan vaihtaa, kun niissä on jonkinverran kuulemma kehitystä tapahtunut yli viidessä vuodessa. Vinkki oli Maxxis Ardenttien suuntaan mutta hetkisen tutkittuani tulin päätelmään, että niissä on mun kunnolle liian raskaskuvio. Halusin jotain hieman rulllavampaa päädyin Contin XKing 2.2 ja UST-mallina/Tubeless mallina. Kiekothan mulla Mavicin CrossMax ST eli UST vanne ja huolimatta siitä, että tavallinen rengas ja sisäkumi olisi kevyempi, niin päätin jatkaa sisärenkaattomalla combolla. Tiivisteeksi Schwalben tai siis Stanin NoTubes litkut tiivistämään rengasta vanteeseen. Asfaltilla ainakin tuntui kevyemmältä kuin vanhat Schwalbet.


Conti Xking
Stemmi, Easton EA-70 90mm 6-astetta, tuli myös mutta sen asennus jäi kiinni spacerista eli olisi tarvinnut yhden lisää. Joten ajoasennon muutos AllMountain tyylisestä enemmä Trail tyyliseen paremmin ylämäessä toimivaan jäi vielä tekemättä mutta katsellaan huomenna, josko spacerin, jostain löytäisi.
Stemmi


BikePod (Kuva on muuten ylösalaisin)
Maastopyörästä lähti mittari samaan syssyyn ja tilalle tuli Suunnon BikePOD ja Maantiepyörään asensin CadenssiPODin jo eilen. Molemmat Podit pariutui hienosti Ambitin kanssa ja maantiepyörällä jo ehdin toteamaan sen toimivuuden sekä sopivan kadenssi keskiarvon (+80 rpm) työmatkalla. BikePod menee huomenna testiin Lohjan porukkamaastolenkillä.

CadencePod
Cadence@Colnago
Kadenssi Podin asennusta hieman haittasi pystyputken juomateline jolloin Podi jää "haukkaavaan" asentoon. Mutta normaalisti polkiessa kenkä kyllä kiertää ton Podin niin kaukaa, ettei sen pitäisi haitata.
Noi Suunnon Podit on muuten Mavicin tekemiä siis Amer-konsernin sisäistä yhteistyötä.
BikePodin täsmäytys eli rengasmitta annetaan Ambitille Movescountin kautta ja se synkkautuu sieltä muiden synkkien mukana moveslinkillä Ambittiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti