sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Treenit treenattu Vasaloppettiin

Tänään viimeiseksi pitkäksi lenkiksi Oittaalla 21 kilsaa sään huomioiden oikein hyvässä kelissä - mitä nyt välillä hieman vettä satelikin mutta latupohjat oli hyvät ja hiihtäjiä vähän. Yksi talven parhaista lenkeistä. Paras lenkki, näin mä sen oon päättänyt, on ensi sunnuntaina alkaen 08:00 ruotsin aikaa kun lähtölaukaus Vasaloppettiin kajahtaa Sälenissä.

Tällä hetkellä on hieman nuha ja muutenkin jotenkin epävarma olo - ensimmäinen massahiihto ja huipulta aloitetaan. Mutta mä olen tehnyt tätä varten duunia jo reilun vuoden ja treenannut tänä talvenakin hiihtoa reilut 400 kilometriä, viime talvena lähes 500 kilometriä ja välissä pyöräillyt yli 1500 ja juossut ja sauvakävellyt ja rikkonut selkäni jne. Eli työtä on tehty ja kipua kärsitty unelmani eteen. Unelman joka pienenä poikana oli hiihtää Hämenlinnasta Lahteen, joka sittemmin Finlandian reitin muutoksen vuoksi jalostui Vasaloppetiksi - hiihtojen Klassikoksi ja pienelle pojalle käsittämättömäksi 90 kilometrin hiihdoksi... Mä oon nyt 42 ja nyt on mun aika tehdä tämä - hiihtää Sälenistä Moraan.

Viikolla pidän kehon hereillä kevyillä vapaan lenkeillä ja tankkaan hiilareita parin Dexal Heavyn verran. Huomenna sukset huoltoon ja kisavoiteluun (HF + Pulveri) saatteella pitäis toimia noin nolla kelissa - pintakuvio varmaan ajetaan vasta paikan päällä - kollega kun ottaa moisen laitteen matkaan. Liisterikeliä näillä näkymin tiedossa eli muutamalla tuubilla vielä täydennettävä Swixin KX liisterivalikoimaani (35 ja Universal) ja yksi purkki nollakeliä huomioiden varmuuden vuoksi ostettava (VR62). Torstaina Turun iltalautalle ja yli ruotsiin. Perjantai ja lauantai tutustuen Moraan ja aikaisin sunnuntai-aamuna kohti Säleniä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti